شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

مغرب شانزدهم رمضان ۱۴۳۵ هجری قمری پیش آمد و این ماه پربرکت به نیمه رسید و می‌توان آثار روزه را در جسم و روح روزه‌داران واقعی احساس کرد که انوار الهی وجودشان را درنوردیده است. 

رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است که اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌». ایشان در جای دیگری نیز تأکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌».

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، اشاره‌ای داریم به یکی از مشاغل سخت که در این ماه مبارک و روزهای پرحرارت نیز فعالیت‌هایشان ادامه دارد. آشپزها در این ماه، روزهای دشوارتری می‌گذرانند و در طول روز کنار حرارت، برای روزه‌داران غذا می‌پزند و از این جهت باید به این عزیزان خسته نباشید گفت.

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد فاطمی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز شانزدهم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

فیلم: این عالم ظرف عمل و عکس العمل است

در دعای روز شانزدهم می‌خوانیم: «اللهمّ وَفّقْنی فیهِ لِموافَقَةِ الأبْرارِ وجَنّبْنی فیهِ مُرافَقَةِ الأشْرارِ وأوِنی فیهِ بِرَحْمَتِکَ الى دارِ القَرارِبالهِیّتَکِ یا إلَهَ العالَمین.»؛ خدایا توفیقم ده در آن به سازش کردن نیکان و دورم دار در آن از رفاقت بدان و جایم ده در آن با مهرت به سوى خانه آرامش به خدایى خودت اى معبـود جهانیان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این برجسته در سخنان روز شانزدهم به نتیجه اعمال اشاره ‌و تأکید می‌‌کند، اگر گناه بزرگی کرده بودی و خواستی برطرف شود، غمی از دل کسی بردار و بیچاره‌ای را سامان ده تا خدا بار غم از دوشت بردارد. این عالم ظرف عمل و عکس العمل است. 

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.


در ادامه، نوای حسبی ربی را با صدای سامی یوسف می‌شنوید و در پایان نیز با سوز صدای دکتر شریعتی با هم دعا می‌کنیم. در این لحظات ما را نیز در دعایتان شریک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.